fbpx

Novinka

6. 6. 2017 | Testovacia vzorka zdarma!

Trpíte aj Vy Intoleranciou Laktózy? V  spolupráci s LAKTAZANom  pre Vás máme možnosť zaslania testovacej vzorky zdarma!                                         A len teraz  aj s malým darčekom!  🙂

Posledné komentáre

Anketa

Kde najčastejšie nakupujete bezlaktózové produkty?

Výsledky
Archív ankiet


12
August
10 bodový program pre zdravie
Napísal Zornica do kategórie Články

Nemecká spoločnosť pre výživu (DGE) zostavila podľa aktuálnych vedeckých poznatkov desaťbodový program, pozostávajúci z vyváženého výberu potravín a chutnej stravy, ktorý by mal prispieť k udržaniu zdravia ľudí. Ten možno využiť aj pri intolerancii na laktózu.

  1. Využívajte ponúkanú rozmanitú skladbu jedál. Vyberajte si z pestrej ponuky a kombinujte výživné potraviny s tými energeticky chudobnými.
  2. Čo možno najčastejšie voľte denne ovocie a zeleninu. Ideálne sú tri až štyri porcie zeleniny a jedna až dve porcie ovocia, najlepšie ku každému hlavnému jedlu a ako desiatu. Jednu porciu môžete tiež vypiť ako šťavu. Mrazená zelenina a ovocie bez ďalších prísad alebo doplnkov sú dobrou náhradou, ak nemáte veľa času alebo je obmedzený sezónne výber.
  3. Chlieb, cestoviny, ryža, obilné vločky (najlepšie celozrnné) a zemiaky obsahujú množstvo vitamínov, minerálnych látok, stopových prvkov, vlákniny a sekundárnych rastlinných látok. Jedzte tieto potraviny v netučnej úprave ku každému hlavnému jedlu.
  4. Pri intolerancii na laktózu užívajte náhradu mlieka  alebo mliečne výrobky neobsahujúce laktózu, poprípade mliečne výrobky s nízkym obsahom laktózy a rozdeľte si ich na tri až štyri porcie denne – tak budú mať vaše črevá dostatok času na produkciu laktázy.
  5. Mlieko, ryby, mäso a vajcia obsahujú cenné živiny: mliečne výrobky napríklad dodávajú množstvo vápnika, morské ryby obsahujú jód, selén a omega-3-mastné kyseliny.
  6. Ak zjete počas týždňa postupne 00 až 600 g chudého mäsa, zaistíte si dostatok železa a vitamínu B, B a B. Uprednostňujte málo tučné potraviny, predovšetkým u rýb, údenín a mliečnych výrobkov. Tučné potraviny v spojení s nedostatkom pohybu môžu viesť k nadváhe.
  7. Dávajte prednosť rastlinným olejom, sú dobrým zdrojom vitamínu E. Živočíšne tuky ako je napríklad masť, naproti tomu priaznivo ovplyvňujú choroby krvného obehu.
  8. Dávajte pozor na tučné potraviny, ako je pečivo, sladkosti, údeniny, hotové výrobky a jedlá vo fastfoodoch a nápoje, ktoré obsahujú cukry alebo sladidlá – napríklad sirup z glukózy a fruktózy – by ste si mali dávať len príležitostne. Pikantné jedlá môžete pripravovať tiež z čerstvých bylín a korenia, a tým obmedziť množstvo soli. Uprednostňujte soľ s jódom a fluoridem.
  9. Voda je nevyhnutná k životu a dôležitá pre dobré trávenie, rovnako ako pre vylučovanie odpadových látok vzniknutých látkovou výmenou ľadvinami. Pite preto okolo litra a pol denne. Dávajte prednosť čistej vode alebo sóde.
  10. Pripravujte potraviny čo najkratšie a pri čo najmenšej teplote s trochou vody a malým množstvom tuku, tak zachováte ich prirodzenú chuť, uchováte živiny a zabránite vzniku škodlivých zlúčenín.

Uvedomovať si, čo jete, pomáha k správnemu stravovaniu. Pripravujte si jedlo chutné a doprajte si dostatok času. Vyvážená strava a dostatok pohybu a športu (prinajmenšom polhodinu, lepšie hodinu denne) k sebe nerozlučne patria.

So správnou telesnou hmotnosťou sa cítite dobre a podporujete svoje zdravie.

zdroje: Doris Fritzscheová: Intolerancia laktózy

Laktazan.sk
     0votes

*