fbpx

Novinka

6. 6. 2017 | Testovacia vzorka zdarma!

Trpíte aj Vy Intoleranciou Laktózy? V  spolupráci s LAKTAZANom  pre Vás máme možnosť zaslania testovacej vzorky zdarma!                                         A len teraz  aj s malým darčekom!  🙂

Anketa

Kde najčastejšie nakupujete bezlaktózové produkty?

Výsledky
Archív ankiet


9
Máj
10. máj – Svetový deň – pohybom k zdraviu
Napísal Zornica do kategórie Články

Svetový deň – pohybom k zdraviu bol vyhlásený Svetovou zdravotníckou organizáciou (WHO) a poukazuje na problém pohodlného sedavého spôsobu života a z toho plynúceho vzrastajúceho počtu chronických ochorení spôsobených nezdravou výživou a nedostatkom pohybu. Cieľom tohto dňa je zvýšenie verejného povedomia o zdravom životnom štýle založeného na dostatku primeraného pohybu.
Pohybová aktivita patrí tiež medzi najdôležitejšie faktory tzv. „zdravých kostí“. Aktívny pohyb, správna životospráva a prísun D-vitamínu (zdravý pobyt na slnku) do 25-30ho roku života, to sú pevné a zdravé kosti. Potom sa postupne mení pomer budovania a búrania kostí. Ľudia, ktorí pravidelne rekreačne športujú, majú hustotu kostí o 20-40% vyššiu ako nešportujúci.
Existuje informácia z pozorovania kozmonautov, ktorým sa už po 4 dňoch pobytu v beztiažovom stave vo vesmíre vylučoval vápnik močom z tela von a redli im kosti. Po návrate na zem sa cvičením tento stav po 14 dňoch podarilo zastaviť.

Z hľadiska prevencie rednutia kostí (osteoporózy) sú vhodné pohybové aktivity, pri ktorých sa kladú na kosti určité mechanické nároky. Sú to aeróbne aktivity: rýchla chôdza, beh, beh na lyžiach, aerobik – bodystyling – dolné končatiny poskytujú antigravitačnú oporu celému telu. Jazda na bicykli a plávanie majú o niečo menší účinok práve z dôvodu menšieho využitia hmotnosti a gravitácie tela. Zistený bol i kladný vplyv primeraných silových cvičení na hustotu kostí.
Primeraná denná dávka vápnika by mala byť okolo 800 – 1500 mg, z ktorých sa absorbuje 100 – 250 mg v tenkom čreve. V potrave sa vápnik nachádza v mliečnych výrobkoch, sardinkách s kosťami, tmavozelenej listovej zelenine (najmä kel obsahuje ľahko vstrebateľný vápnik).

Dennú dávku by mali tvoriť 3-4 porcie mliečnych výrobkov: 2,5 dl mlieka (lepšie je acidofilné); 1 biely jogurt; plátok tvrdého syra. V prípade, že trpíte neznášanlivosťou mliečneho cukru, pomôžu Vám laktázové prípravky.

http://www.aerobik-mladost.sk/index_clanok002.htm

Laktazan.sk
     0votes

*