fbpx

Novinka

6. 6. 2017 | Testovacia vzorka zdarma!

Trpíte aj Vy Intoleranciou Laktózy? V  spolupráci s LAKTAZANom  pre Vás máme možnosť zaslania testovacej vzorky zdarma!                                         A len teraz  aj s malým darčekom!  🙂

Posledné komentáre

Anketa

Kde najčastejšie nakupujete bezlaktózové produkty?

Výsledky
Archív ankiet


22
Júl
Sójové mlieko – skvelý variant
Napísal Zornica do kategórie Články

Aké zdravé je napríklad vaše mandľové mlieko naozaj? Môže dobre chutiť a nesmie spôsobiť žiadne nepríjemné reakcie spôsobené kravským mliekom. Ale aj keď sú mliečne nápoje na báze rastlín tohto druhu na trhu už niekoľko desaťročí a sú propagované ako zdravé a zdravé pre tých, ktorí trpia neznášanlivosťou na laktózu, urobil sa malý výskum na porovnanie výhod a nevýhod rôznych druhov rastlinného mlieka. Nová štúdia z McGill University sa zameriava na štyri najčastejšie konzumované druhy mliečnych nápojov z rastlinných zdrojov na celom svete – mandľové mlieko, sójové mlieko, ryžové mlieko a kokosové mlieko – a porovnáva ich výživové hodnoty s hodnotami kravského mlieka.

Po kravskom mlieku, ktoré je stále najviac výživné, sójové mlieko vyjde jasným víťazom.

Výskumníci porovnávali nesladené verzie rôznych druhov rastlinného mlieka vo všetkých prípadoch a údaje uvedené nižšie sú založené na podávaní 240 ml.

Sójové mlieko – najvyváženejší nutričný profil

  • Sójové mlieko je široko konzumované pre svoje zdravotné prínosy spojené s anti-karcinogénnymi vlastnosťami fytonutrientov prítomných v mlieku známom ako izoflavóny.
  • Je náhradou kravského mlieka už 4 desaťročia.
  • Obavy sú spojené so „strukovinovou príchuťou“ a prítomnosťou antinutričných látok (látok, ktoré znižujú príjem živín a trávenie).

Ryžové mlieko – sladká chuť a relatívne málo výživy

  • Bez laktózy a môže slúžiť ako alternatíva pre pacientov s alergickými problémami spôsobenými sójovými bôbmi a mandľami.
  • Obavy, okrem vysokého podielu sacharidov, spočívajú v tom, že konzumácia ryžového mlieka bez náležitej starostlivosti môže viesť k podvýžive, najmä u dojčiat.

Kokosové mlieko – žiadny proteín a málo kalórií, ale väčšina z nich z tuku

  • Široko konzumované v Ázii a Južnej Amerike
  • Spotreba môže pomôcť znížiť hladiny škodlivých lipoproteínov s nízkou hustotou (zlý cholesterol), ktoré sú spojené s kardiovaskulárnymi ochoreniami.
  • Nutričné ​​hodnoty sa znižujú, ak sa skladujú viac ako 2 mesiace.

Mandľové mlieko – potreba doplnkových zdrojov potravy na zabezpečenie základných živín

  • Mandle majú vysoký obsah mononenasýtených mastných kyselín (MUFA), ktoré sa považujú za užitočné pri chudnutí a regulácii hmotnosti. MUFA tiež pomáha pri redukcii lipoproteínov s nízkou hustotou (zlý cholesterol).

Source: https://www.mcgill.ca/newsroom/fr/node/32895

Laktazan.sk
     0votes

*