fbpx

Novinka

6. 6. 2017 | Testovacia vzorka zdarma!

Trpíte aj Vy Intoleranciou Laktózy? V  spolupráci s LAKTAZANom  pre Vás máme možnosť zaslania testovacej vzorky zdarma!                                         A len teraz  aj s malým darčekom!  🙂

Posledné komentáre

Anketa

Kde najčastejšie nakupujete bezlaktózové produkty?

Výsledky
Archív ankiet


18
Jún
Sú bezlepkové, bezlaktózové alebo vegánske potraviny automaticky zdravé?-2.diel
Napísal Zornica do kategórie Články

„Mám veľký rešpekt voči ľuďom, ktorí z etických dôvodov odmietajú potravu pre zvieratá. Pretože je to bohužiaľ pravda: Podmienky chovu hospodárskych zvierat sú často nešťastné. Zo zdravotného hľadiska má vegánska strava výhody aj nevýhody. Nie je vôbec ľahké nahradiť všetky živiny, ktoré môžeme absorbovať zo živočíšnych zdrojov rastlinnými potravinami. (Hoci nechcem povedať, že jedáci mäsa jedia vyváženú stravu automaticky). Jedným z rizík je napríklad nedostatok vitamínu B12, ktorý sa vždy odporúča vegánom doplniť.

Vegánske výrobky môžu obohatiť stravu

Väčšina z nás by urobila dobre, keby konzumovala menej mäsa a živočíšnych tukov. Aj “všežravcom” nič nebráni otestovať vegánske jedlá. Najmä v oblasti výrobkov na alternovanie mlieka sú teraz k dispozícii rôzne varianty, ako sú nápoje z ovsa, mandlí alebo kešu. Dostupné sú aj vo verzii obohatenej vápnikom. Dokonca aj tradičné výrobky, ako je tofu, môžu byť chutné a zdravé obohatenie stravy.

Všimnite si však, že „vegánsky“ automaticky neznamená prirodzené. Výrobky sú často vysoko spracované a obsahujú mnoho prísad.

Každopádne: Šunka z chudého mäsa je však zvyčajne najmenej tukovým variantom. Pre vegetariánske nárezy sa oplatí venovať pozornosť kvalite oleja. Výrobky s repkovým olejom s obsahom zdravých omega-3 mastných kyselín. Kokosový alebo palmový tuk je nevýhodný vzhľadom na vysoký obsah nasýtených mastných kyselín.

Ak človek jedlo bezvýhradne znáša, nech si dá s chuťou zo všetkého niečo

Záver: Potraviny, ktoré sa označujú za bezlepkové, bez laktózy alebo vegánske, môžu obohatiť stravu. Vyvážená strava zdravých ľudí však zahŕňa aj výrobky z obilnín. Predovšetkým mliečne výrobky sú cennou súčasťou dennej stravy. A mäso môže byť tiež súčasťou vyváženej stravy, pokiaľ zachováte striedmosť.

Výživová poradkyňa Alice Luttropp https://www.foodwatch.org/de/frage-des-monats/2019/sind-glutenfreie-laktosefreie-oder-vegane-lebensmittel-automatisch-gesund/

Laktazan.sk
     0votes

*